Jak narodził się Counter-Strike

Każdy wielki projekt, który odnosi duży sukces i zyskuje szerokie grono miłośników, musi mieć jakiś początek. Nie inaczej jest w przypadku CS-a, który nie od razu przybrał kształt znany nam z aktualnych obserwacji. Tak naprawdę podwaliny dla niego stworzyła inna gra – Half-Life, za którą stało dwóch ludzi.

Minh Lea i Jess Cliffe postanowili w 1999 roku zmienić coś w swoim oryginalnym dziele i opublikowali w czerwcu moda, który zmieniał HL w Counter-Strike. Początkowo, aby cieszyć się nowym tytułem, trzeba było posiadać zainstalowane Half-Life, ale po jakimś czasie gra doczekała się samodzielnej dystrybucji. Lata kolejne przyniosły daleko idącą ewolucję silnika gry, który stał się punktem wyjścia dla innych gier, nawiązujących charakterem do oryginału.

Wiele z nich zalicza się dziś do klasyki FPS, choć zdaniem zapalonych miłośników CS-a, pierwowzoru nie da się pobić tak łatwo. Warto dodać, że w pierwszych latach swojego istnienia Counter-Strike był w zasadzie projektem prywatnym, nad którego rozwojem czuwała para autorów, wspieranych przez coraz liczniejszą społeczność na całym świecie. Także dziś osoby, które są aktywnymi graczami poświęcają swój czas na poszukiwanie ewentualnych błędów, które są raportowane do „centrali”.

Uwagi graczy są w przypadku gier sieciowych bardzo istotne, ponieważ dzięki stałemu połączeniu z siecią twórcy są w stanie reagować na bieżąco – publikując patche, które są automatycznie pobierane i instalowane. Tym samym miliony użytkowników na świecie otrzymuje równolegle poprawki i może cieszyć się aktualną postacią ulubionej gry.